آموزش طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی به صورت مرحله به مرحله
نوشته شده توسط : پریسا راد

تابلو برق محفظه ای برای قرار دادن و سیم کشی تجهیزات الکتریکی است. بر روی تابلو برق قطعات گوناگونی از جمله پی ال سی، ولتاژ، جریان، فرکانس، توان، کسینوس فی و . . . نصب می‌شود. از تابلو برق برای جلوگیری از شوک الکتریکی به کاربران و حفاظت از تجهیزات استفاده می‌شود.

مراحل طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی:

به طور کلی آموزش طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی از چهار مرحله زیر تشکیل شده است. که در زیر به طور خلاصه به بیان آن می پردازیم:

مرحله اول: جوشکاری و فلزکاری

در این مرحله ابتدا کلیه قطعات مربوط به بدنه داخلی تابلو برق با توجه به اندازه مورد نیاز برش داده شده، سپس با توجه به استفاده ای که از آنها می شود پانچ، خم کاری و مته کاری می شوند. پس از آن قطعات وارد بخش جوشکاری شده و با توجه به نیاز جوشکاری می شوند. پس از آن که کار جوشکاری قطعات به پایان رسید، سطح خارجی قطعات را برای از بین بردن اثر خال جوش و یکنواخت کردن سطح فلز در مرحله بعدی، فرزکاری می شوند.

مرحله دوم: رنگ کاری

پس از آن که کار فرزکاری به پایان رسید، نوبت به رنگ کاری قطعات می رسد. برای رنگ کاری می بایست برای محیط های باز از رنگ های چرمی و برای محیط های بسته از رنگ های ساده استفاده کرد.

مرحله سوم: مونتاژ بدنه تابلو برق

در این مرحله کلیه قطعات مربوط به بدنه داخلی تابلو برق را به یکدیگر متصل کنید.

مرحله چهارم:  مونتاژ الکتریکی تابلو برق

در این مرحله شما می بایست کلیه قطعات الکتریکی تابلو برق مانند: ترانس، فیوز، ترمینال و . . . را بر روی اسکلت داخلی تابلو برق نصب کنید. هنگام مونتاژ کردن تابلو برق به نکات ایمنی توجه داشته باشید، زیرا در صورت چیدمان اشتباه قطعات تابلو امکان آتش سوزی و برق گرفتگی وجود دارد.





:: برچسب‌ها: تابلو برق صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: